De ce ramai in Romania? De ce pleci din tara?

De ce pleaca romanii pe alte meleaguri? De ce majoritatea ramane aici? De ce se intorc unii dupa 2-3 luni, altii dupa 10-15 ani? Nu exista o formula, exista doar tipuri de oameni, caractere. Sunt cei care nu ar pleca in ruptul capului si cei care ar pleca maine. Depinde de feelingul fiecaruia. Cunosc persoane care au lasat o situatie mai buna aici si au plecat sa o ia de le zero in strainatate si persoane care sunt peste ocean si spun ca nu ar mai pleca asa cum au facut-o acum x ani.

Cred ca peste 95% pleaca pentru BANI. Doar ca BANII reprezinta doar una din componentele ce alcatuiesc „calitatea vietii”.

Era un cantec pe la clasele 1-4 care incepea cu „Tara mea are…”. Eu cred ca are de toate, si bune si rele, la fel ca orice alta tara din lume.

Va invit sa scrieti macar 2-3 motive care v-ar determina sa plecati din Romania si alte cateva pentru a ramane.

Motive sa plec din Romania:
1. Daca muncesti cinstit este batjocorit.
2. Cu cat esti mai educat iti rade un analfabet in fata pentru ca intotdeanuna e mai sus decat tine.
3. Nu exista dreptate, justitie .
4. Nu ti se respecta drepturile, viata de zi cu zi iti este ingreunata de functionari incapabili.
5. Partide de 2 lei, nu ai ce vota, toti o apa si un pamant.
6. Guvern, ministri, parlament de ghertoi, cocalari si imboieriti peste noapte.
7. Tarile din occident sunt mult deasupra noastra la capitolul civilizatie.
8. Sistemul de invatamant si asistenta medicala cu mult superioare in occident (indiferent de statutul social sau nationalitate).
9. Pentru ca ne preocupa doar ce se intampla in tara asta si traim rupti de restul lumii.
10. Pentru ca idealul suprem al prea multora este cum sa isi ia o masina si un apartament in rate pe 30 de ani.
11. Pentru ca orasele sunt de un gri trist, atunci cand nu sunt acoperite de reclame stridente.
12. Pentru ca a face slalom printre rahatii de caine de pe trotuare si a fi mereu cu ochii in 4 cand treci pe langa haite de caini este vazut ca ceva normal, o fatalitate.
13. Impozite mari si nejustificate.
14. Drumuri – inexistente.

Motive sa raman in Romania:
1. Familia.
2. Vacantele de la tara.
3. Aici ma simt acasa.
4. Aici m-am nascut, aici am toate drepturile posibile, aici sunt un roman in tara mea, nu un emigrant venit din tara lui Dracula.
5. Cunosc cultura romaneasca, cu bunele si relele, pentru ca ma identific cu romanii, pentru ca stiu cum merg lucrurile, pentru ca ma simt printre ai mei.

Recunosc ca m-am blocat, as vrea sa am mai multe argumente pro. Poate ma ajutati.

Acest articol a fost publicat în De prin lume adunate și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la De ce ramai in Romania? De ce pleci din tara?

  1. getagh zice:

    As pleca pentru ca aici totul se transforma in mocirla repede si sigur.As ramane pentru familie.

  2. Eugen zice:

    Raman in Romania, ca-mi pace tara asta in care m-am nascut , cu bune si rele , cu oameni buni si rai , cu personaje civilizate sau mai putin , multi oameni certati cu sapunul , multi care au mancat creta la scoala si au terminat-o dupa trei ani in clasa a II-a . Dar este tara mea, unde toti sunt politicieni si se pricep la fotbal , unde graul se exporta si mancam paine de la supermarket, unde la targurile cu produse traditionale se gasesc portocale , mandarine si alte chestiuni exotice ! Tara in care am stat la coada pentru lenjerie de corp chinezeasca , Maxam si arahide la cutie , iar acum am ajuns sa gasim totul chinezesc , de la termopane la masini ! Unde urla unii ca o sa se faca gaura daca se exploateaza gazele de sist , o sa ramana Barladul in aer sustinut pe o punga mare de biogaz , provenit de la „fasolile prajite” ! Asa este tara aceasta , cu femei frumoase , cu oameni harnici care muncesc si nu realizeaza nimic , cu paduri care se taie se fac lemne de foc si pleaca in Grecia sau China ! Nu plec , vreau sa raman sa nu las lumina aprinsa , ca si aceea consuma chiar daca folosim becuri ecologice Siemens sau Bosch produse-n China !
    De ce as pleca , oare ? Sa mi se faca dor de tara si sa am de unde ma intoarce ! Sa ma satur de vinul lor frantuzesc , de pizza lor cu macaroane , de masinile bengoase facute in Germania! Recunosc , sunt un ciumec , dar prefer vinul din zona Husilor baut din caldare cu prietenii mei , la lumina unei lumanari ce trebuie stinsa din cand in cand pe motive economice , la placinta cu branza si gust de branza , la balega din mijlocul drumului sa simt ca-i Romania !
    Am fost in tarile supercivilizate ale lumii , am fost in tarile superbogate din petrol , am fost in tari sarace , mi-am facut o idee , asa ca fiecare sade acolo unde se simte bine , dar daca pleaca de langa vatra lui sa nu-si faca neamu’ de ras ! Sunt adeptul Legii Finale , cine fura la macelar sa ajunga , din cot sau mai de sus, cine violeaza , ucide , un macelar mai iscusit sa-l trateze , acum depinde de cap ! Asa cred ca Romania se va face bine si lumea nu o sa mai fuga dupa mirajul Coca Cola ! Toti viseaza la America ! Bun , dar americanii sunt niste oameni liberi , ce traiesc in democratie , dar toti , absolut toti asteapta sa fie condusi ! Ei nu pot sa hotarasca singuri pentru sine sau familia lor !

    • Anton Roman zice:

      Citez:
      „Bun , dar americanii sunt niste oameni liberi , ce traiesc in democratie , dar toti , absolut toti asteapta sa fie condusi ! Ei nu pot sa hotarasca singuri pentru sine sau familia lor !”

      Eugen, cum ai ajuns la aceasta concluzie mareata?

  3. Nicoleta zice:

    Daca nu incerci nu ai de unde sa stii cum ar fi .Daca ar aparea ceva care sa ma motiveze atunci as pleca din tara .Dar deocamdata raman AICI pentru familia mea .

    • Anton Roman zice:

      In acest moment nu te motiveaza nimic sa pleci sau sa ramai?
      Eu am plecat din Romania in urma cu 2.5 ani, pentru a trai intr-o tara moderna, unde munca si valoarea individuala este respectata, unde exista respect pentru valorile sociale comun acceptate, unde exista infrastructura (de la transport public adecvat la autostrazi), unde serviciile medicale pentru care platesc in fiecare luna sunt civilizate, profesioniste si umane, unde furnizorii de servicii (de la functionari la chelneri) nu te fura, unde se face turism de calitate la preturi decente.
      Dar, din motive personale, m-am intors. End of story.

  4. romanasii zice:

    Eu nu cred ca exista vreun loc pe lumea asta unde sa curga lapte si miere peste tot pentru omul de rand. In schimb sunt de acord cu ideea ca suntem “departe” rau de tot la multe capitole fata de unele tari.
    Motive pentru care as pleca: batjocura pe banii nostri, umilintele si insultele venite non stop de la cei pe care noi i-am ales, climatul in care normalul a devenit anormal si invers, convingerea ca mai rau de atat nu se poate si multe altele.
    Motive pentru care nu as pleca : familia, speranta vecina cu naivitatea ca trebuie sa se termine odata cu tampeniile astea la care asistam de 22 de ani incoace.

  5. HT zice:

    in privinta asta sunt total nehotarat. ba vreau ba nu vreau, cateodata gasesc toate motivele din lume sa plec, dar foarte repede ma razgandesc. Si nu cred ca voi pleca. asta nu inseamna ca viitorul imi poate rezerva altceva decat ceea ce imi doresc eu.acum 2 ani m-am convins ca se poate trai civilizat …….dar nu in romania. am fost ca turist intr-un sat din Italia. aici merg destul de des intr-un sat de-al nostru.apropo acum vreo luna cand inca se topeau zapezile in satul romanesc de care va spuneam mergeam cu masina……… si imi aminteam de scenele alea din cel de-al doilea razboi mondial cand tancurile nemtesti nu puteau inainta prin noroiul din Rusia. probabil ca ati inteles ce vreau sa spun. deci Romania este si o tara a contrastelor poti trai si in secolul 19 si apoi peste 5 minute sa intri in secolul 21. din punctul asta de vedere si strainii ne invidiaza.
    am uitat sa-mi duc ideea pana la capat in privinta satului Italian: incredibil de civilizat si de curat. sper sa mai am ocazia sa merg pe acolo.dar nu mai vreau sa-i laud pe starini pentru ca vreau sa-i laud si pe ai mei romani: imi pare rau dar nu pot ca nu gasesc argumente.
    apropo daca ati schimba cuvantul ROMANASI cu ROMANI ar fi mai bine. se va da o nota mai buna saitului

    • Matei Ionut zice:

      Motive sa ramin in Romania
      1. pentru ca trebuie sa incercam sa facem ceva pentru cei ce vor veni dupa noi
      2. pentru ca cu cit radacinile sunt mai adinc infipte in pamint cu atit mai mici sunt sansele sa te doboare vinturile puternice
      3. pentru ca atunci cind tragi linie si faci un bilant (nu numai al banilor) sa fii mindru ca ai lasat ceva in urma

      M-am hotarit demult! Ramin aici!!!!

    • romanasii zice:

      Multumim pentru sugestia facuta, dar denumirea respectiva este luata deja. Comentariul tau exprima niste realitati crude pe care trebuie sa le acceptam din pacate. Dar oare nu este si vina noastra a romanilor? Oare indiferenta noastra in general si neimplicarea in tot ceea ce ne afecteaza nu au ajutat la degradarea societatii romanesti?

      • HT zice:

        am citit urmatoarea chestie pe care ai remarcato:Dar oare nu este si vina noastra a romanilor? Oare indiferenta noastra in general si neimplicarea in tot ceea ce ne afecteaza nu au ajutat la degradarea societatii romanesti?
        si vreau sa-ti raspund:nici nu stii cata dreptate ai. noi romanii ne facem viata foarte grea pentru ca nu stim sa ne cerem drepturile. nu inteleg de ce inca ne este frica.au trecut 20 si ceva de ani de la comunism. imi pare rau sa spun dar romanii se complac in prostie iar celor de la putere le place la nebunie chestia asta, ei au nevoie de astfel de caractere ca SA FIE STAPANI PE SITUATIE si nu invers . noi nu stim ce vrem dar va veni si momentul cand romanii vor reactiona. nu stiu cand dar se va intampla.
        glumeam nu cred ca se va intampla vreodata……….. asa suntem noi

    • soarece_urat zice:

      De fiecare dată când cineva încearcă să mă convingă sau să-mi spună că ţara noastră-i minunată, replica mea este: “da, păcat că-i populată.” În altă ordine de idei, fiecare persoană care încearcă să convingă lumea să stea aici, foloseşte aceleaşi clişee, aceleaşi motive, aceleaşi replici. Nimic nou, ideile sunt la fel, modul în care sunt prezentate diferă. Ca şi cum te-ai scărpina cu mâna dreaptă la urechea stângă pe la ceafă.

      Ceea ce vedeţi bolduit este din articolul preluat de aici, ceea ce este scris cu negru reprezintă contraargumentul meu. Mult mai bun şi mai pertinent. Cel puţin din punctul meu de vedere. Dacă sunt dobitoc lăsaţi la comentarii nişte înjurături. Nu promit că le voi publica, dar voi puteţi să încercaţi .

      1.Pentru că aici este acasă. – Acasă este acolo unde te simţi bine. Acolo unde ai un cămin. Acolo unde te siţi în siguranţă. Asta nu este un motiv, nu din punctul meu de vedere.
      2.Pentru ca sunt foarte multe oportunităţi, chiar dacă trebuie să sapi adânc în pământ să dai de ele. – Oportunităţile din România, pentru oamenii de rând, în 80 % din cazuri, sunt egale cu zero. Decât să rişi şi să “joci” pentru restul de 20 de procente, mai bine te duci frumos într-o ţară civilizată, unde ştii că ai şanse mult mai mari.
      3.Pentru că sunt atât de multe lucruri şi locuri frumoase de vizitat. – In 22 de ani am vizitat 3 ţări mari şi late: Grecia, Ungaria şi Austria. Ştiţi ce peisaje au acolo ? Ştiţi ce privelişti minunate am văzut ? Credeţi-mă, dacă ar fi să comparăm cu ce avem noi aici, mai bine ne dăm demisia şi plecăm acasă.
      4.Pentru că avem şi lucruri pozitive de spus despre România. – Hmmm, da: România te iubesc…din altă ţară
      5.Pentru că românii sunt deştepţi, chiar dacă Google nu vrea să recunoască asta. – Nu cred că Google s-a apucat să scrie în caseta de search: “Românii sunt paduchioşi, proşti, tâmpiţi etc.”
      6.Pentru că dacă poţi să faci aici ceva, poţi să faci ceva oriunde ai fi. – Doar că aici eşti furat, ţepuit şi prădat de-ţi vine rău. Luăm un exemplu: deschide-ţi acum o afacere 100% legală. Faci 50-50 cu statul.
      7.Pentru că avem cele mai frumoase femei. – Femei frumoase sunt peste tot, ăsta este doar un clişeu de naspa.
      8.Pentru că îl avem pe Ştefan Hruscă. – Nu-l mai avem pe inventatorul lerului, pentru că el, fiind un român deştept şi un patriot convins, s-a decis să se mute în Canada. Un român deştept care trebuie luat drept exemplu. Şi ce s-a întâmplat cu: “Nadia, Hagi şi Năstase” ? Sau Hruşcă este bun acum pentru că este sezonul ?
      9.Pentru că avem doar 22 de ani de când am ieşit din comunism, suntem încă tineri ca şi naţiune democratică, încercăm să învăţăm din eşecurile trecutului şi din greşelile pe care le facem. – Alţii au învăţat în 22 de ani de comunism (vezi Ungaria) cât n-o să învăţăm noi în următorii 50 de ani. Şi aici mă refer şi la turism, şi la transport, şi la servicii, şi la drumuri.
      10.Pentru că oamenii ăştia urâţi care fură, nu vor fura le nesfârşit, cineva sigur se va ocupa de ei. – Nu se va ocupa nimeni de ei, pentru că au grijă ca următorii care vin să le fie neamuri, cumetri, fini sau naşi.
      11.Pentru că aici îţi este familia, aici îţi sunt prietenii, aici îţi sunt rudele. – Familia, dacă trebuie să te susţină necondiţionat, pentru că de asta este familie (sau cel puţin asa văd eu lucrurile; dacă sunt deplasat, să-mi spuneţi). Iar prietenii, dacă într-adevăr îţi sunt prieteni, te susţin. Dacă vor să tragă în spate, sigur ăia nu-ţi merită prietenia.
      12.Pentru că dincolo s-ar putea să dai de xenofobi. – Dincolo o să dai sigur de xenofobi. Ăştia sunt peste tot, dar ăsta nu-i un motiv ca să nu pleci din ţară.
      13.Pentru că avem nevoie de lideri. – Da, un lider într-o ţară de proşti este un statut aparte.
      14.Pentru că ne va fi dor de tine dacă pleci. – Crede-mă, în afara familiei şi a prietenilor, nimeni nu va simţi lipsa ta. Nici măcar la alegeri nu ţi se va lipsi prezenţa, pentru că deşi tu vei fi plecat în expediţie la Polul Sud, vei figura că ai votat cu cine trebuie. Şi în felul ăsta punctul 10 se anulează.
      15.Pentru că vrem să te dăm exemplu că ai rămas aici şi te descurci la tine acasă. – Gândeşte-te puţin: să pleci la civilizaţie şi să trăieşti fără grija zilei de mâine sau să stai aici, să ai cel puţin 5 milioane datorie la întreţinere, o familie frumoasă cu doi copii dar un venit puţin peste 400 de lei pe membru. Ah, şi mulţumirea de sine că ai fost dat exemplu că te-ai descurcat. Să-mi fie cu iertare, dar asta mi se pare ipocrizie.
      16.Pentru că dacă pleacă mulţi oameni cu potenţial, rămân doar cei plafonaţi şi confortabili, care nu vor să-şi schimbe condiţia. – Si uite aşa, ţara primeşte fix ceea ce merită.
      17.Pentru că limba noastră-i o comoară, nu există limbă mai simpatică precum a noastră. – Asta-i cel mai stupid motiv pe care l-am auzit până acum.
      18.Pentru că se pot face bani şi aici în ţară. – Da, se fac: salahor la şaormerie sau operatpr call center.
      19.Pentru că la noi lucrurile foarte rele ajung cu câţiva ani întârziere, cele noi şi mişto ajung mult mai repede. – Tocmai, eu cred că este invers.
      20.Pentru că nu suntem atât de răi pe cât ne face presa să credem că suntem. – Nu, răi nu suntem. Suntem în schimb proşti, leneşi, nesimţiţi, nespălaţi, hoţi etc.
      21.Pentru că în România avem “probably the best city in the world“. – Nu, Braşov este un oraş frumos şi atât. Dar să fim serioşi, nu se compară cu Viena. Sau cu Budapesta. Şi ungurii şi austriecii sunt cu 10 clase + peste noi.
      22.Pentru că transportul în comun este accesibil. – Si mizerabil. Si prost. Si scump.
      23.Pentru că încă eşti aici, deci te mai ţine ceva în ţara aceasta. – Pe mine, mă ţine în ţară facultatea. Nu am terminat încă toate studiile, aşa că nu am de ce să plec. Iar dacă în următorii 4-5 ani ideile pe care le am nu merg în direcţia dorită de mine, pot să spun cu mâna pe inimă: “România te iubesc din…” iar pe punctele de suspensie completaţi voi ţara.

      • Romanasii zice:

        Ai dreptate in privinta multor lucruri din pacate, dar nu pot sa fiu de acord ca doar Brasovul e un oras frumos cum nu pot fi de acord nici cu generalizarile facute. De exemplu nu cred ca toti romanii sunt „prosti, lenesi, nesimtiti, nespalati, hoti”. De curiozitate ce facultate faci si unde?

Lasă un răspuns

