CE-TI DORESC EU ,TIE, DULCE ROMANIE?

De la Laura

Dan Puric – INVIDIA

Intr-o zi, vecinul nostru de bloc si-a luat un aparat de aer conditionat. Era un zaduf ingrozitor, dar noi n-aveam aparat de aer conditionat si nici bani ca sa ne cumparam unul. Sufeream de caldura si de invidie. Aveam insa o biblioteca. Ne-am uitat in ea si am scos cugetarile lui Seneca. Am citit de acolo o pagina-doua despre bine si sensul vietii si, desi cald tot ne era, nu l-am mai invidiat pe vecin.

Ceva mai tarziu, vecinul si-a deschis un butic si a inceput sa umble imbracat la costum la patru ace. Noi – tot cu blugi.Nu-i nimic – ne-am zis linistiti, citind un capitol din Etica lui Spinoza.

Apoi vecinul a aparut deodata intr-un Megane argintiu. Noi n-aveam nici bicicleta, dar l-am dispretuit citind din Phaidon al lui Platon.

Mai tarziu, vecinul a schimbat Meganul pe Mertan. Nu ne-a pasat, caci si noi il schimbaseram deja pe Platon cu Aristotel.

Si-a luat si un 4×4, cel mai mare de pe strada. Noi l-am luat pe Marcus Aurelius, care ne-a facut sa zambim impacati.

A mai trecut o vreme si vecinul si-a luat nevasta noua: blonda, frumoasa, tanara. Noi – tot cu cea veche, dar am luat Evanghelia dupa Ioan.

Vecinul si-a imbracat soata cu o garderoba intreaga si cu blanuri, basca bijuteriile. Noi ne-am imbracat spiritul citind din Eclesiast.

In fine, vecinul s-a mutat intr-o vila la sosea cu gard mare, bodigarzi si piscina. Am rezistat si de data aceasta eroic, citind Richard III.

A urmat o a doua vila – la munte. Dupa ce am vazut-o, ne-am consolat cu Macbeth.
O a treia – la mare: am recurs la Invierea lui Tolstoi, al carei efect l-am consolidat cu Ghilgames, Ghandi si Declaratia de iubire a lui Liiceanu. Ne-am simtit cu mult mai bine.

L-au dat la televizor la o emisiune foarte populara. Ne-am stapanit emotia cu o portie de Caragiale.

L-au dat a doua oara cu mare succes: am fi suferit daca nu ne-ar fi ajutat Ananda Coomaraswamy, Cartea lui Iov si Cazul Wagner al lui Nietzsche.

Asa a trecut ceva mai mult timp… Vecinul isi lua case, masini, iahturi, femei.
Noi raspundeam cu Balzac, Thomas Mann, Hegel,Berdiaev.
Lupta era stransa, dar echilibrata.

In sfarsit, intr-o zi l-au aratat cu catuse la maini, umflat de DNA.
Am rasfoit atunci fericiti Apocalipsa. Dar peste vreo doua saptamani, vecinul nostru era eliberat si chiar si-a anuntat candidatura pe listele unui partid majoritar.
Scarbiti, ne-am uitat in biblioteca. N-am mai vazut nimic. Ne-am uitat pentru a doua oara. Nu ne-a venit sa credem. Pentru a treia oara ne-am uitat cu atentie.

Acelasi rezultat: citiseram toate cartile.

Si atunci ne-a cuprins invidia…

Popor roman, nu te-ai saturat sa stai pe locul mortului si sa fii condus de toti tampitii?

Acest articol a fost publicat în De prin lume adunate și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la CE-TI DORESC EU ,TIE, DULCE ROMANIE?

  1. a. micu zice:

    Este cat se poate de greu sa te urnesti si chiar sa te trezesti, atata timp cat, suntem mai prosti decum e noaptea. Stiti, vorba zicalei…
    Daca niste nemernici pe care i-am votat repetat, in timp ce am vazut de ce au fost in stare sa faca pentru aceasta tara, profita la maxim de prostia noastra a majoritatii, de ce n-ar fece-o in continuare ? In loc sa iesim cu totii in strada pentru a cere cu fermitate echitate si echilibru in respectarea drepturilor, ne convine sa comentam aiurea si pe degeaba !
    Pe cei care impart dreptatea in aceasta tara, in doare direct in cot, de majoritari. Ei au toate drepturile, multiplicate la maxim posibil si e chiar normal sa nu le pese de majoritari. Este greu de exprimat in cuvinte, ura care zace pe buna dreptate in gandirea celor multi si inselati, de o sleacta de nemernici care au ajuns prin vot „democratic” sa ne conduca !

    • Romanasii zice:

      Sunt convins ca oamenii politici profita de faptul ca putem fi manipulati foarte usor. Asa se intampla de 22 de ani incoace. Si sunt convins ca ii doare in cot de noi, pe toti politicienii, in oricare parte a spectrului politic ar fi. Nici eu n-am putut intelege cum noi romanii l-am votat pe Iliescu de vrei 3 ori, iar pe Basescu de 2 ori in conditiile in care nu au facut nimic in mandatul precedent. Daca ne-am uita cu putina atentie la cate scoli si gradinite au construit pentru noi, daca ne-am uita la cati km de autostrazi au facut, daca ne-am uita la cate parcuri au facut – dar nu prin paduri cum au facut PDL-istii, etc. atunci nu ar mai ajunge sa ne conduca tot soiul de neispraviti. Dar atata timp cat ne lasam manipulati cu o galeata, o sacosa cu alimente o data la 4 ani, si culmea tot din banii nostri … atunci ei profita de faptul ca suntem foarte slabi si usor de manevrat, ca sa nu spun cum ati spus dvs. in comentariu :).

  2. getagh zice:

    Se pare ca nu

Lasă un răspuns

