Ce-ar fi fost dacă…

Probabil ca multi dintre noi ne-am gandit adesea ce-ar fi fost daca:
• am fi reusit in 22 de ani sa avem 1000 de km de autostrazi bune si la costuri ca peste tot in lume;
• am fi reusit in 22 de ani sa avem un sistem de sanatate performant unde pacientii sa nu mai fie nevoiti sa fuga la clinici in strainatate sa gaseasca solutii la problemele lor medicale, iar medicii sa fie platiti corespunzator incat sa-si doreasca sa lucreze in Romania;
• am fi reusit in 22 de ani sa avem o agricultura competitiva si sa nu mai fim nevoiti sa mancam tot felul de nenorociri din import;
• am fi reusit in 22 de ani sa avem un sistem de invatamant care sa te pregateasca pentru profesia pe care ti-ai ales-o si nu o tiparnita de diplome;
• am fi reusit in 22 de ani sa avem o economie stabila si solida, incat sa ne permitem sa platim pensiile celor care au muncit o viata si nu sa le bagam mana in buzunar pe motiv ca nu sunt bani;
• am fi reusit in 22 de ani sa avem o clasa politica care sa nu ne vorbeasca despre neajunsuri si probleme cocotati pe averi fabuloase facute din banul public;
• am fi reusit in 22 de ani sa avem gradinite si crese unde sa ne ducem copiii fara sa fim stresati ca vin inscrierile si nu mai sunt locuri;
• am fi reusit in 22 de ani sa vrem sa ramanem in tara si nu doar sa plecam din tara;
• am fi reusit in 22 de ani sa-i votam pe guvernanti nu in functie de sacose, galeti si alte trasnai ci in functie de proiectele care ni le propun;
• am fi reusit in 22 de ani sa avem grija de padurile noastre nu sa le macelarim intr-un mod barbar;
• am fi reusit in 22 de ani sa le dam o speranta copiilor nostri si nu sa le amanetam viitorul.
 
E evident, toate astea nu s-au putut intampla in Romania. Vedem cu amaraciune ca doar in alte tari se poate.
Si daca ar fi sa parafrazez un „domn” – „Ce blestem o fi pe tara asta?”
 
Cu oameni obscuri care sa ne guverneze nu vom putea nicicand sa speram la toate astea. Exista o vorba romaneasca: „Cum iti asterni asa dormi!”.

 

Acest articol a fost publicat în Politica cu polemica și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Ce-ar fi fost dacă…

  1. getagh zice:

    Am fi fost in alta tara…

  2. Nicoleta zice:

    Am fi avut multe daca, cei care ne-au condus s-ar fi gandit si la noi ,la copiii nostri.

Lasă un răspuns

