Tratată de CANCER, fără să fie bolnavă!

Un laborator i-a încurcat analizele.

Neglijenţa unor doctori i-a furat unei femei un an din viaţă. Cineva i-a încurcat în laborator probele. Femeia a aflat că are cancer în stadiu 3. A urmat un tratament dur, cu citostatice timp de 6 luni, până când un doctor a descoperit că probele nu sunt toate ale ei.

O greşeală aparent banală a unei asistente sau doctoriţe a schimbat destinul unei femei lovite oricum crunt de sistemul medical din România, potrivit România TV.

Adina a repetat testele şi la o clinică privată, dar cum probele pe care le a prezentat au fost date de la Spitalul „Sfântul Ioan”, rezultatul a fost acelaşi: CANCER. A început tratamentul cu citostatice şi au urmat ŞASE luni de calvar şi pentru ea şi pentru familia ei. Mai ales că şi fiica ei a murit în urmă cu cinci ani.

„Şase luni am luat aceste citostatice şi efectele au fost groaznice. Îţi cade părul, ai greţuri, nu te mai simţi om. Citostaticele te dezumanizează total”, povesteşte Adina.

A aflat că nu are cancer după un test ADN, s-a adeverit că probele de la analize nu-i aparţineau. „De la IML mi-au spus că boala era într-un stadiu avansat şi că cine avea acel diagnostic nu avea cum să supravieţuiască fără tratament”, mai spue Adina.

Procuratura deschide anchetă. Colegiul medicilor la fel. Sideraţi, medici de la „Mina Minovici” trimit hârtie oficială către Colegiul Medicilor în care spun clar că este vorba de o eroare medicală fără precedent. De doi ani, Colegiul Medicilor nu a dat niciun răspuns.

Statul a cheltuit cu tratamentul Adinei sute de milioane de lei, în timp ce efectul citostaticlor a fost devastator pentru un trup sănătos.

Femeia ale cărei probe au fost încurcate, declarată sănătoasă după rezultatul biopsiei, a murit între timp, pentru ca n-a aflat niciodată că e bolnava.

Pana unde se poate ajunge cu neglijenta…

Cunosc o persoana care a trait un cosmar asemanator. A fost diagnosticata cu cancer, tratata ca atare si i s-a propus sa incerca o solutie la Viena. O solutie extrem de costisitoare. A facut, cu mare greutate, rost de banii necesari, a mers la Viena si acolo, in urma unor teste amanuntite, i-au spus ca ea NU ESTE BOLNAVA de cancer. Medicii de la Viena erau stupefiati ca se pot intampla astfel de erori.

Daca ar fi continuat tratamentul prescris in Romania pentru cancer…

Acum este in regula, dar a fost nevoita sa suporte un asemenea calvar din cauza incompetentei sau neglijentei unor medici care sunt mai atenti la cat scoti din buzunar decat la ce boala ai.

 

Acest articol a fost publicat în De prin lume adunate și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Tratată de CANCER, fără să fie bolnavă!

  1. Nicoleta zice:

    Am uitat sa fim oameni!

  2. Nicoleta zice:

    Cred ca aproape fiecare dintre noi a trait o experienta trista in legatura medicii din Romania.

  3. getagh zice:

    Bataie de joc pe sanatatea noastra.

  4. Anton Roman zice:

    Acum vreo 4 ani, in ziua de Florii, am avut simptomele unei banale apendicite. M-am urcat in masina, m-am dus la Urgente, unde am dat peste un medic chirurg (de garda) pe care intamplator il cunosteam. Saritor, omul s-a oferit sa ma consulte. M-a apasat cu putere la incheietura coapsei, bineinteles ca m-a durut din cauza fortei cu care s-a lasat peste corpul meu, si mi-a dat diagnosticul: „Ai hernie, hai sa te operez!”
    „Asta e nebun”, am gandit eu. Si bineinteles ca am refuzat. Am plecat acasa, pe riscul meu, doar nu era sa-l las sa ma opereze aiurea.
    Peste o saptamana, in prima zi de Pasti, aceleasi simptome, si mai puternice de data aceasta. Seara pe la 10 m-am dus iarasi la Urgente, medicul de garda a recunoscut imediat apendicita, m-a internat si m-a bagat in perfuzii. Dimineata la 7 vine prietenul meu, chirurgul, si ma intreaba: „Ai venit sa te operez de hernie?” „Asta e obsedat” am gandit eu … Doua zile m-am chinuit sa-l conving sa simptomele de hernie sunt cu totul altele! Pana la urma a acceptat sa ma opereze de apendicita, dar pe riscul meu si dupa „contributia” de rigoare.
    Dupa operatie a recunoscut ca apendicele era problema, dar … „totusi cred ca ai o problema si cu hernia” … De 4 ani sunt bine-merci, nici urma de hernie.
    De atunci nu mai am incredere in medici. Cu ajutorul Google-ului mi-am „rezolvat” singur trei crize de litiaza renala, plus diagnostinul de boala Lyme al fiicei mele. In cazul ei, medicii oscilau intre Lupus, artrita juvenila si inca 3-4 diagnotice, gresite bineinteles …
    Traiasca sistemul de invatamant din Romania care produce medici de valoare! Ne batem cu pumnul in piept ca romanii sunt inteligenti si ca avem un sistem de invatamant performant, dar adevarul e cu totul altul.

    • Romanasii zice:

      M-ai lasat fara cuvinte si, din pacate, imi intaresti convingerea ca majoritatea medicilor sunt niste … spagari de doi lei, ca sa fiu elegant. Candva, eram dintre aceia care tineau partea medicilor – ca sacrifica mult sa se pregateasca, ca toata viata trebuie sa studieze, bla-bla-uri din astea. Eram tanar si nu stiam ce vorbesc. Am intalnit cativa medici extraordinari, in rest niste jigodii cu ochii bulbucati doar dupa bani.

    • getagh zice:

      Inca un caz care intareste perceptia pacientului roman despre medicii din Romania – niste spagari majoritatea si prea putini medici priceputi.

Lasă un răspuns

