Dottore, ai probleme – ia de la Basescu!

Guvernul Ponta, cel mai cinstit si cel mai curat, incepe sa semene cu un dalmatian cu tot mai multe pete. Daca pana acum i-au aparut niste pete pe labute, pe codite, de data asta o pata mare a aparut chiar pe capul dalmatianului.
Luni seara, un nou scandal urias de plagiat a izbucnit. Protagonistul este chiar premierul Victor Ponta.

„Prim-ministrul Victor Ponta este acuzat ca a copiat sectiuni intregi din lucrarea sa de doctorat in drept, aparuta in 2003, din publicatii aparute anterior, fara a face referintele corespunzatoare”, scrie Nature.com.
„Nature a vazut documente elaborate de un anonim care indica faptul ca mai mult de jumatate din cele 432 de pagini din teza in limba romana privind functionarea Curtii Penale Internationale reprezinta un text duplicat”, mai noteaza publicatia.

Dupa scandalul cu Corina Dumitrescu, Ioan Mang, Mircea Diaconu si acum Victor Ponta, acest cabinet pare sa fie sub zodia manglelii. Si pentru mangleala trebuie sa raspunzi.

Dar putem sa remarcam cu usurinta si metodele securiste de dezvaluire la momente cheie ale acestor „dosare”. Si putem sa ne dam seama de adevarata miza a acestor „dezvaluiri”.

Cine repeta obsesiv cuvantul „dottore” in conferinte de presa: „cand esti doctor in drept, esti tare. Dottore!” Astia ne iau chiar de fraieri? In disperarea lor ca pierd puterea si fabricarea dosarelor pentru adversari se face la nivel de amatori.

Mi se pare foarte potrivit ceea ce spunea cu amaraciune un pusti de 15-16 ani, zilele trecute, la Street Delivery: „M-am nascut odata cu democratia, ea moare inainte sa am eu drept de vot”.

 

Acest articol a fost publicat în Politica cu polemica și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la Dottore, ai probleme – ia de la Basescu!

  1. Anton Roman zice:

    Am citit una buna:

    Victor Ponta susţine că lucrarea sa de doctorat nu e copiată, dovadă faptul că originalul e scris cu Arial de 12, pe când a lui e cu Verdana de 11.

    🙂

    • Romanasii zice:

      Daca am trata astfel de manipulari in stilul asta bascalios, le-am da o lectie acestor securisti priceputi doar in ale manipularii. Imi plac oamenii inteligenti care stiu sa raspunda cu umor :).

  2. getagh zice:

    Mult rau facut Romaniei si romanilor cu acest scandal. Cine l-a orchestrat nu are nici cea mai mica preocupare fata de interesul Romaniei.

    • Romanasii zice:

      Nici fata de soarta romanilor in general nu-i pasa. Doar de interesul personal este ingrijorat si al gastii sale de simbriasi pe bani publici.

    • Anton Roman zice:

      Incredibil! Nu e vinovat Ponta de plagiat, e vinovat Basescu de „orchestrare”? Nu cumva scara ta de valori are cateva trepte lipsa? Nu cumva ar trebui sa-i ridicam o statuie „eroului” Adrian Nastase?

      • Romanasii zice:

        Iti recomand, inainte sa faci aprecieri la scara mea de valori, sa citesti articolul … in intregime si nu doar titlul. Astfel vei evita usor sa cazi in ridicol cu astfel de comentarii. Tu realizezi pe ce treapta a penibilului te-ai asezat cand ai facut referirea cu statuia? De unde si pana unde asemenea concluzii? Sau esti unul dintre mentalistii acestei tari si imi „sugerezi” ce sa spun?

      • Anton Roman zice:

        Te aprinzi absolut degeaba. Articolul e bun si obiectiv. Eu am raspuns la un anumit comentariu:
        Mult rau facut Romaniei si romanilor cu acest scandal. Cine l-a orchestrat nu are nici cea mai mica preocupare fata de interesul Romaniei„.

  3. mirceavladut zice:

    Mi se pare evident, ca odata ce stirea despre plagiat s-a raspandit in toata lumea cu asemenea viteza, nu e tocmai lucru curat aici. Adaug ca aceasta stire aduce un deserviciu de imagine (implicit atatea alte deservicii) atat invatamantului romanesc, cat si actualei clase intelectuale, pline de impostori carieristi si mai ales Romaniei ca stat. Cine a facut asta nu a avut nici o mila fata de Romania.
    Pe de alta parte, nu pot accepta pe cei ca Victor Ponta, care-si iau o diploma doar ca sa dea bine la public. Un doctorat e rezultatul unei cercetari, acesta trebuie sa contina musai elemente de originalitate, chiar inventii (nu stiu ce inventii se pot face in drept). Personal cred ca nici macar nu si-a facut singur teza de doctorat. Acesti impostori sunt un mare pericol pentru adevaratii intelectuali (probabil pe cale de disparitie, sufocati de carieristi).
    Ca sa nu mai vorbesc despre aspectul moral: un plagiat inseamna furt! SI cum poti spune cunonsalanta ca „daca se va dovedi” (da, e un termen juridic) ca e plagiat va renunta la titlul de doctor. Adica cum, el nu stie nici macar daca e plagiat sau nu? Iar despre aspectul de furt?? Ceva firesc pentru un prim ministru?

    • Romanasii zice:

      Cu siguranta un sambure de adevar exista in toata aceasta chestiune cu plagiatul. Si mi se pare corect cum spui – trebuie sa plateasca. Dar metoda prin care apar aceste dezvaluiri a inceput sa-mi faca sila pur si simplu. Imi aduce aminte si de „mapa” Noricai Nicolai. Dar mapa procurorului comunist, Moni(ca) Macovei, cand o scoate Base? Si mi se pare foarte interesant un aspect pe care l-ai sesizat foarte bine „aceasta stire aduce un deserviciu de imagine (implicit atatea alte deservicii) atat invatamantului romanesc, cat si actualei clase intelectuale, pline de impostori carieristi si mai ales Romaniei ca stat. Cine a facut asta nu a avut nici o mila fata de Romania”. Super tare!

      • mirceavladut zice:

        In general, eu cred ca se poate fabrica aproape orice stire. Era deci posibil ca stirea sa fie falsa, caci securstii isi fac bine meseria. Insa felul in care a comentat Ponta m-a convins ca nu iese fum fara foc. El, Ponta, m-a convins! Figura seina pe care a avut-o cand a spus „daca se va dovedi”. Expresia lui ma face sa banuiesc ca nu si-a facut el teza de doctorat. Iar expresia lui este pentru mine mai convingatoare decat orice dovada rationala.
        Mi se pare normal ca nu exista oameni perfecti si ca orice om poate fi atacat. Insa o asemenea pata mi se pare inacceptabila. E ca si cum ai pune lupul paznic la oi. Rectific: e ca si cum AI VOTA pe lup ca paznic la oi. E ca si cum l-ai pune pe Nero (imparatul Romeni) responsabil cu drepturile omului.
        Totusi, scandalul e prea mare. Basss putea sa-l lase sa ramana doar pe plan local. Nu cred ca stirea ar fi prezentat un asa mare interes international. Dar poti sa le ceri ceva? Doar sunt politicieni. Iar interesele lor nu coincid cu interesele Romaniei.

  4. Securiștii l-ar fi ” saltat ” și omorât precum pe inginerul Gheorghe Ursu.
    Nici elevii mei nu cunosc adevăratele sensuri ale unor cuvinte. Mă refer la puștiul de 15-16 ani.

Lasă un răspuns

