Ambasadorul Israelului la Bucuresti: „România e o ţară aşa de frumoasă, aşa că îmi place totul, de la privelişte, peisaje, oamenii, categoric! Sunt oameni drăguţi, buni. Mă simt ca acasă”

Un ambasador strain la Bucuresti, Dan Ben-Eliezer, vorbeste despre Romania mult mai frumos decat o fac Basescu si sinecuristii lui de la Bruxelles, gen M. Macovei sau C. Preda :

  • România e o ţară aşa de frumoasă, aşa că îmi place totul, de la privelişte, peisaje, oamenii, categoric! Sunt oameni drăguţi, buni. Mă simt ca acasă. Avem aceeaşi mentalitate, aceeaşi vivacitate, acelaşi mod de a gândi. Îmi place foarte mult cultura română, îmi place mult gastronomia românească.
  • Să vă dau nişte exemple. Mai întâi de toate, Iaşi. În Iaşi mă simt ca acasă, fiindcă mama s-a născut la Iaşi. A părăsit ţara în 1944, iar bunica a plecat în 1949. Nu ştiam nimic despre bunicul meu până să vin aici. Din fericire, am putut afla unde este mormântul bunicului meu, în Cimitirul Evreiesc din Iaşi. Deci, am fost la Iaşi, am fost şi în alte oraşe, precum Satu Mare, Oradea, Arad, Timişoara, Galaţi, Bacău. Am văzut Delta Dunării. Am văzut multe, dar nu e de ajuns! Îmi trebuie mai mult timp pentru a vizita, deoarece sunt foarte ocupat în Bucureşti. Dar încerc să vizitez şi alte locuri, să vizitez comunităţile evreieşti răspândite în ţară.
  • În orice loc te poţi simţi bine, poţi promova interesul şi prietenia între popoare. Dar, aici, în România, există ceva care-mi place foarte mult, din punct de vedere profesional, datorită relaţiei speciale dintre cele două guverne, dar şi din punct de vedere personal, datorită originii mele. Mă simt foarte ataşat.
  • Românii, din câte am văzut eu, sunt foarte muncitori, foarte talentaţi. În plus, aveţi avantajul resurselor naturale, avantaj pe care Israelul nu-l are. Israelul n-are resurse naturale. În Israel, apa e o resursă limitată, dar am reuşit să dezvoltăm tehnologia. Cred că există bazele unei colaborări excelente între experienţa israeliană, tehnologia israeliană, pe de o parte, şi experţii români, pe de altă parte. Iar resursele şi pământul românesc pot beneficia de asta şi, aşa, se pot dezvolta proiecte, se pot multiplica investiţiile în România”, a adăugat diplomatul în emisiunea „După 20 de ani” difuzată duminică de PRO TV.

Sursa: mediafax.ro

Acest articol a fost publicat în De prin lume adunate și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Ambasadorul Israelului la Bucuresti: „România e o ţară aşa de frumoasă, aşa că îmi place totul, de la privelişte, peisaje, oamenii, categoric! Sunt oameni drăguţi, buni. Mă simt ca acasă”

  1. mary zice:

    sunt convinsa ca le place romania ,din mai multe puncte de vedere…ne vor bogatiile naturale? sa stea la ei acasa ,acolo sunt inconjurati de milioane de prieteni adevarati

  2. mary zice:

    sa stea la ei acasa nu avem nevoie de ei in romania …..daca au plecat odata la ce sa mai vina? ravneste la teritoriu? cred ca da

Lasă un răspuns

